Företaget har sitt säte i Göteborg. Företagets postadress är Brämaregatan 4.Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@kaffeospecerier.com med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@kaffeospecerier.com.
Våra normala leveranstider är 2-5 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@kaffeospecerier.com.
Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss info@kaffeospecerier.com. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.